Followers

Sunday, April 3, 2011

Hari ni g kenduri kahwin.

Hari ni Ahad bersamaan dengan 3.04.2011
Hari ni aku akan ke klang coz one of my friend practical trainee invite me to her wedding.
The theme is Purple..dark purple..
Sgt Sweet kan..?hehe..
Aku bukan shj gle dgn festival kahwin.tp gle gak klu nak g kenduri kawen..hehe
tp bkn gile yg masuk hospital rambutan tu kawan..
Gle kat snie konon2 minat sgt2..hehe
Sbb ape aku minat..?
Jeng3x..Biarlah Rahsia..hehe..(nyanyi la lagu siti nurhaliza jap) heehee..

Actually aku xnk la pakai purple hr nih..kan kalah pengantin plak..hehe
Tp sbb kawan aku dah ajak pakai purple so ble bukak almari..tengok2 bju purple ni dah siap iron pun..hehee
Dan2 jek ea..?

Yang best nye wedding kawan aku niehs..
Walaupun dey all wat kat kampung, tp meriahnye tu ha terasa..
Hr tuhs aku ade g one of my old skool wedding..
mmg "grand" all catering..sbb family dey all pun loaded so no hal la kan..
Kawan aku niehs aku xsure la dia amik catering ke hape..
tp mknn dia bleh tahan sedapnye..
atas meja aku tuhs siap ade kuih 3 jenis..
tp aku sempat merasa kuih kuaci nye jek..
Sbb kuih tu jek yg aku suke..Wing! ;)

Ok yg aku nak citer lagi..
Pasal wedding kat kampung nihs..
ok kebetulan aku sampai tuhs sme ngan pengantin laki yg duk berarak..
mmg ramai sgt2 org la kan..
aku n other staff pun duk berarak la skali blakang rombongan lelaki..
Sampai2 tuhs kat umah pengantin perempuan alunan kompang bergema..
Yg best nye kompang2 nih dia terdiri drpd golongan remaja n sekolah rendah..Cumil2 jek suara depa..
Lepas kompang2 pengantin duk kat kerusi sblm di jemput naik ke rumah..
Pastu ade silat dipersembahkan..
Silat perseorangan..
Sorang2 mempersembahkan silat..Best gak tgok..hehe
Ketua Kompang pun join gak bersilat..
Last skali silat dr ayahanda pengantin sendiri..
Fuyoo..xpenah lagi aku jumpe ayahanda pengantin bersilat..mcm menarik gak..
Then, aku pandang muka kawan aku..
Laa..dia dah nangis..sedih kot..
Aku yg terpegun tgok ayahanda dia duk bersilat td..tetiba jadik sayu..
Yg pengapit kat tepi tuhs pun duk khusyuk tgok silat..
Laa..lap la air mata si pengantin tuhs..haa..lmbt2 baru die lap..
aku rasa photographer sempat la candid2 satu 2 gambar dia time nangis tuhs..
hehe..kenangan tuhs..
Lepas tuh aku pun g menjamu selera..

Abes mkn aku naik atas umah..
Naik2 jek family dey all baru jek abes menepung tawar..merenjis2 mawar..
tetiba ade satu suara nihs..
Haa..g la kak eila merenjis mawar..
aku pun dgn "blur2.." pegi la kan..
pastu  xbleh blah nye la kan..xtau nak wat ape..
aku tnye pengantin kna amik yg mne dlu..hahaha..
ni first time aku merenjis2 mawar..yela..slalu org2 tua jek yg wat kan..haha
Pengantin pun suh aku amik yg botol besar yg ade air kot..
aku pun renjis2 tgn pengantin perempuan n lelaki,.
n yg kedua tabur beras kuning..
pastu aku xtau nak tabur ape lagi aku salam jek..
"Selamat Pengantin baru Lin.." sob2 sedih plak..
Dia ckp thanks..sbb aku tua setahun dr dia, dia pun nak salam aku plak..haha..terharu la plak..
haha..hepi sgt2..

ok lepas acara menepung tawar td..
Pengantin dijemput utk makan beradab..
Lepas bce doa tuhs, patutnye dey all dah bleh mkn la kan..?
tp tgok2 xleh lagi..aku pun pelik la..
Rupa2 nye dey all kna potong nenas..
Potong nenas?
aik..menarik jek..slalu org potong kek kan...?hehehe.
Maybe adat org jawa2 ni begini kot..lain negeri kan lain cara nye..hehehe..
Masa aku duk khusyuk tgok si pengantin laki potong nenas tuhs aku dgr la stu suara..
La..suara ayah si pengantin laki tu la..dia kata..
"ha..reti x potong buah nenas tuhs..?tula..abah dah suh praktis kat umah ko malas..hehe..
Kalau sape2 yg xpenah potong buah la kan..buatnye dia potong buah nenas mcm buah epal cmne..?
maksudnye tetibe belah tengah ke..hahhaa..lawak2..
Sempat lagi aku dok berangan2..cit..hehe..
Then, aku pon balik ketika sumer duk asyik nengok pengantin2 potong nenas tuhs..

aku ucapkan selamat pengantin baru kpd sahabatku lien..
Semoga kekal ke akhir hayat..Amin~



No comments: