Followers

Tuesday, April 26, 2011

RogOL (UiTm Bandaraya melaka)

Haish..tengOk tajuk dah taw kan ape cte nye..
aku mmG geram sGt bCe berita nih..
Mmg aKu taW..
Kawasan area2 kolej aku tuh mmg "bLack Area"
Buktinya..
waktu hujan renyai2 nk g cLass..
Sempat lagi..
Ade peragut yg meragut beg aka senior part 8..
Depan mata aku..tepat jam 7.40 pagi..
Haish..Nasib baik akak tu cedera ringan jek..
Tapi hari nih..terbukti..
Ia bukan shj Black area..
Tp kawasan nih dah mMg "Hitam BtuL"..
Korang ade bce paper hr nih?
aku malas nk bg Link..

Nah..Bce sendiri..

Oleh Meor Riduwan Meor Ahmad
mriduwan@hmetro.com.my

MELAKA: Seorang pemuda dihukum penjara 30 tahun dan 16 sebatan oleh Mahkamah Sesyen di sini, semalam, atas tiga kesalahan iaitu merogol dan merompak dengan mencederakan seorang penuntut Universiti Teknologi Mara (UiTM) kampus Melaka serta menceroboh kampus terbabit, 18 April lalu.
Hakim Abu Bakar Katar memutuskan demikian terhadap tertuduh, Mohd Karimi Kamal Arifin, 22, yang mengaku bersalah terhadap ketiga-tiga pertuduhan itu selepas meneliti rayuannya serta hujah Timbalan Pendakwa Raya, Mahmoodah Abdul Latiff yang memohon hukuman berat.


Beliau menjatuhkan hukuman penjara 30 tahun dan 10 sebatan bagi pertuduhan pertama iaitu merogol penuntut berusia 19 tahun tujuh bulan di Kolej Siswi Tun Mutakhir, Jalan Tun Mutakhir, dekat sini pada 18 April lalu.

Bagi tuduhan kedua iaitu menyamun telefon Blackberry dan wang tunai RM133 milik mangsa di tempat dan tarikh sama kira-kira jam 2.25 petang serta mendatangkan kecederaan kepadanya iaitu lebam di muka dan leher, tertuduh dijatuhi hukuman penjara 12 tahun dan enam sebatan.


Bagi kesalahan menceroboh ke asrama berkenaan pada tarikh dan di tempat sama kira-kira jam 2.15 petang, dia dihukum penjara dua tahun.



Bagi kesalahan rogol, Mohd Karimi dituduh mengikut Seksyen 376 (2) (a) Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara minimum lima tahun dan maksimum 30 tahun serta sebatan, manakala bagi kesalahan menyamun, dia dituduh mengikut Seksyen 394 akta sama yang jika disabitkan boleh dipenjara 20 tahun dan sebatan.

Bagi kesalahan menceroboh, dia didakwa mengikut Seksyen 448 Kanun Keseksaan yang jika disabitkan boleh dipenjara tiga tahun atau denda sehingga RM5,000 atau kedua-duanya.


Tertuduh bagaimanapun bernasib baik apabila hakim menetapkan semua hukuman berjalan serentak bermula dari tarikh dia ditangkap.

Dalam hujahnya, Mahmoodah berkata perbuatan tertuduh menceroboh asrama wanita pada waktu petang menunjukkan dia langsung tidak menghormati undang-undang “Kawasan itu dikawal rapi pengawal tapi dia berjaya menceroboh masuk, sekali gus menimbulkan ketakutan kepada semua pelajar dan ibu bapa mereka.

“Tertuduh hilang sifat kemanusiaan kerana menumbuk muka dan bibir serta mencekik mangsa, malah bernafsu binatang apabila merogol mangsa yang datang haid.

“Akibatnya, mangsa trauma dan terpaksa menangguhkan pengajiannya satu semester serta tidak dapat menduduki peperiksaan akhir.

“Saya merayu hukuman berat sebagai pengajaran kepada tertuduh dan orang lain supaya tidak memijak maruah wanita sesuka hati,” katanya.

Tertuduh yang berpakaian lokap hanya tenang dan merayu hukuman ringan dengan alasan sudah insaf.

Berdasarkan fakta dikemukakan Mahmoodah, tertuduh memanjat pagar di belakang kolej itu lalu masuk ke bilik ketika mangsa sedang tidur menyebabkan dia terjaga sebelum melihat tertuduh yang berbogel terus datang dan menindih badannya.

Walaupun mangsa melawan, tertuduh menghempap dan memeluknya serta cuba mencium menyebabkan dia meronta dan menjerit meminta tolong sambil mengucap dua kalimah syahadah. Pada masa sama mangsa terbau cecair peluntur cat dari tubuh tertuduh.

“Melihat mangsa menjerit, tertuduh mencekik kuat lehernya dengan kedua-dua tangan, menumbuk muka dan bibir serta menghentak kepalanya di dinding katil menyebabkan dia lemah lalu menanggalkan seluar sukan dan seluar dalamnya.

“Dia menarik kedua-dua tangan mangsa hingga jatuh ke lantai sebelum mangsa mencapai bateri komputer riba lalu mengetuk kepada tertuduh tiga kali, namun dihalangnya.

“Dalam ketakutan, mangsa berkata dia datang bulan, namun tertuduh tetap merogol serta mencabulnya,” katanya.

Katanya, selepas itu tertuduh mengambil telefon dan duit mangsa sebelum mangsa berlari meminta tolong kepada rakannya di bilik sebelah yang kemudian menjerit meminta bantuan pengawal keselamatan.

Tertuduh ditangkap pengawal keselamatan, Saiful Ambia pada jam 3 petang di tingkat tiga asrama itu.

Hurm..mcm mne kalau korang ade kat tempat bdak nih?
19 thn?agak2 nye baru pas matrix..
Sedihnye..
Musnah harapan dia..
Mmg skunk nih time study week..
Mcm2 plak berlaku..
Mesti bdak ni bukan shj ditangguhkan plajrnnye..
Tapi..TRAUMA kot...
apelah salah dia..

Nak tGok muke peroGoL tuh?
Aku siap cari dlm the star..

NI ha..


Mohd Karimi Kamal Arifin, 22, pleaded guilty to all three counts.
The charge sheet stated that Mohd Karimi had raped and inflicted injuries on a 19-year-old undergraduate at a college here at 2.20pm on April 18 this year.

As for the second offence, he had grabbed her BlackBerry and RM133, besides injuring her face and neck at 2.25pm at the same place.

U all nk Bce kat the star?  Click Here

p/s: To all Women, ladiiEs and teenager outside..berhati2 la..takut sGt kLu jadi mCm nih..

To aLL lelaki : ape perasaan kOrang Klu jadi benda nih kat adek2 korang ke akak korang ke? ape tindakan korang...?? aku xla salahkan lelaki..tapi..sbb yg buat ni laki..;(


3 comments:

Encik Amman said...

sangat tak berhati perut.. aduhai.. manusia2..

cik hana nasir said...

budak tuh kawan sy...budak asasi law same ngan sy dlu ...mase kejadian, sy ade kat situu...

Mael said...

bagaimanakah nasib siswi tu skarang?? hurm hurmm..