Followers

Tuesday, April 19, 2011

Sambungan dr Mengapa Wanita Menangis

Hai salam sumer. 
Dah Lunch x?
Dah time rehat nihs.
Okesla dikesempatan ni nk menyelit sedikit sebanyak tempias dr entri Mengapa wanita Menangis.


Okehs..Kalau dah kje mmg lain ngan blaja..
Tp x kisah la ape yg kiter wat skunk nih berkait dgn kehidupan kita.
Kehidupan sekarang, kehidupan akan dtg dan sebagainya.

Mengapa wanita mudah menangis?
Saya pon mudah menangis apabila tersentuh emosi.
Menangis sbb ape?
Kadang2 biler kita stres+ kecewa +ade masalah + jiwa kacau n what so ever..
Air mata adalah teman yg paling akrab..btul x?

Bila dah menangis bleh settle ke masalah?
xla..mne bleh..
Tp atlleast mengurangkan sket beban..

Hurm..mcm tu gak ngan kje sbg auditors.
Bile bekerja sbg auditors u need to deal with client.
Every people different style.
Ade kwn aku merungut "hari2 aku kna marah ngan bos eila, ne tahan.."
Hurm..aku x pandai nk bg nasihat..sbb klu kte kat situasi dia bru kte faham.."
Kdg2 kte x sedari sesuatu sampailah kte berada kat tempat org tuhs..

Ok berbalik kpd perempuan mudah menangis..Hurmm..
Aku penah menangis tanpa sebab..
Ayah aku marah akak aku, tp aku yg menangis..Logik x?
mmg nampak x logik..tp itulah aku..
Mudah tersentuh hati..
i try not to show my emotion at my face..
tp tu lah..sahabat karib hati kte adalah air mata..
Kadang2 kte menangis kegembiraan n kdg2 menangis kesedihan.

Nape aku tetiba wat entri nihs?hehe..
Okeh la..truely aku mmg dah biasa kna marah..
x kira lah ngan client ke bos ke supervisor ke kat tempat kje..
tapi klu something tu not make me sense aku x nangis.
Bagi aku aku tgok dlu ape cte di sebalik dia marah aku?
aku akan pikir balik..
klu btul aku salah..aku akan take it as advice..

Tp mmg aku x Leh org ckp kasar dgn aku..
Marah yg x tentu pasal..adoi.. Mesti jatuh air mata..
Well..ape yg aku nk share nih sebenarnye hurm..
Td aku kna marah ngan one of this client..aku x kisahlah dia nk marah aku..
Tp biler aku teringat balik..adoi..sedih and sebak dtg..
Aku try cari cara nak solve..
So, senior staff suh bgtau bos.hurm..
Akhirnye aku masuk gak bilik bos..
Mule2 aku cte ok jek..
Lar, ble nk abes tuh..tetibe..air mata kluar..aiseyh..
Bos aku ckp sabar2 jgn nangis..
Aku x terasa pon..tp air mata ni mengalir laju xleh nak stOp..heehe..
Bleh plak gelak2 time dah nangis depan bos..
Aku malu sbnrnye..aku sedih tp aku xnk la tunjukkan ape aku rasa..



tp tu la..

Most of my friend said..

"my feeling shows at my face.."

Haha..aku pun xleh nak watpe..

aku dah try praktis ape yg aku blaja.."emotional intelligent"

Tp bab2 emosi nih aku mmg "out of Control.." haish..

aku harap 2 hari lg client aku dah "COOL" lah..

ade takut lg nih nak g jumpe face to face..

aku bkn takut ape..aku kn ckp aku xske org ckp kasar..walau hati dia baik pon..aku xtau hati org.

Nak marah pun biar la berpada-pada..

Ade ke dia ckp time dia ngah marah2 tuh.. 

"i nak kje ni a.s.a.p..taw x? bukan asap keta asap lori ke bas..as soon as possible..
dlm hati aku..wah2..ingat aku x taw ke..urgent..sume nak urgent..itu urgent ini urgent..
kalau ade 10 kaki 10 tgn xpe gak..hahhahaa...geram sgt2....kui3..

itu ok lagi..lagi satu aku bengang..
aku ade ckp hari tuh nampak En Jay (tipu nye nama) dtg ofis i..tp i xbrani tegur..
skali dia ckp ape..
ayat nak manis bercampur pedas+ kuah sos..hahaaha..

"owh ye ke..i nih mkn kacang tanah+ kacang hijau sume..i mmg naik hangin..klu u tegur2 i hr tuh..satu opis dgr i marah u..nasib u x tegUr.."
dlm hati "Erkk..cuak gle.."
asal nk marah...????
aku wat salah ke...???

bukan wat slah..
client ni nk tunjuk eksyen la kan sbb dia bayar..kte wt kje..
lebih kurang mcm ni la..

Aku bayar..ko wat la kje..

tp aku rasa..selama 5 bln aku praktikal at sini la..
Sume kje nk "urgent!!"
client sume nak push2..
tapi bile dah siap..dah bagi..

hampeh! yg tahun 2005 punye payment x settle lagi..
aku ingat kaya sgt td..
suara jek nk gempak..
klu dah bagus, bayarla..!!

1 comment:

Anonymous said...

uish cm sedih pun ade ea kalo da dpat client bodo cmtu....sbnarnye keadaan ni jadi bila tiada timbal balas...tu yg keje nk cpeat je nk bg keje die setel.....xpelah nk wat cmne....tp kalo nk handle kejadian2 cmtu kte kna berlagak cool je(walaupun takut lam hati) bile kte cool die akan rase sakit hati...sbb objektif die marah2 xtentu pasal tu nk tunjuk hebat je...bila kita xamik port mesti die akan malu alah....

pasal awak ske nangis mmg xleh nk wat ape dah...dan bg sy better awak nangis dari pendam....hehe