Followers

Saturday, April 2, 2011

Selamat Pagi BLogger

Hai sumer..ape khabar?Sehat?
hehe..Hari ni Sabtu..mesti ramai blogger2 yg tgah online..?kan2x..
Hari ni aku bgn pagi2 lagi..
Lepas Subuh x tdow dah..
Hari ni nak g jogging kat area taman umah nie..
Actually aku nie mmg minat bersukan dr kecik lg..
Tp sejak2 duk umah nie..time rajin pegi..time malas x pegi..
Last week aku keje hari Sabtu..tp time tuhs la rasa napelah kje hr nie..klu x leh g jogging..hehe
Esok nye cuti hari Ahad..x plaknye pegi jogging..
Jogging nie bkn nk kuruskan badan..
Tp pg2 x elok kan duk membuta jek sampai siang..Cukup 40hari jadi bengap..hehe
Well, klu ari ahad, bgn pagi..breakfast..
Then klu dah bukak tv tuhs..duduk je la mengadap sampai la nk g mne2..
g kenduri ke..jalan2 ke..ape2 la..

So hari nie...dgn semangat waja nye aku bersiap2 utk pegi jogging..
Sampai2 kat taman nie..
Wah!! Dah ramai yg duk berjogging rupernyer..
Ok..sampai2 tuhs aku jln2 jek dulu..cari "port" sunyi sket dr org..
Wat teknik2 regangkan badan..
Teringat dlu time kat Uitm Perak aku n the "gang" rajin2 gak la g jogging..
Satu "U" tuhs kteorng tawaf..
pagi2 nie udara nyaman..so otak pun fresh jek la kan..

So lepas aku dah "panaskan badan" 2 3 minit...then..jln2 jap b4 aku jogging..
Time nih aku malas lg nak jogging..aku jln2 jek dlu..
Melihat2 org yg jogging..
Dah lebih sepuluh or yg lintas aku..
xpe2..malas nak start jogging lg..
first2 tuhs aku lalu sebelah sekumpulan "cina..
umur ala2 40 han kot..
diorang ngah wat gerakan taici aku rasa..
Bagus2..tua2 bersenam..hehe..
Yela..dah tua2 ni x larat kot diaorng nk jogging..
Then, aku start jogging..luas gak la taman nihs..
smbil duk jogging..melihat2 keindahan taman nie..bgus la ade org bersihkan..
ade org yg jaga..first2 aku nak jogging nie nampak la pekerja yg baru nak sapu..
aku teruskan jogging..dlm 30 minit aku berjogging..
ade la 2 round lebih2..aku dah berpeluh2..okla kan..
bagus la badan berpeluh..dah lme xrasa berjogging..
then, aku rasa nak jalan2 jela dlm 2 round..
Sambil2 aku jln aku tengok mcm2 gelagat manusia..
aku perhatikan..
Ade yg dtg ngan family..main badminton..
Sweet sgt tgok sepasang suami isteri ni duk main badminton..
anak dey all 3 org kecik2..hehe..
ade 1 kumpulan remaja dlm 6 org duk main bola...then ade 1 kumpulan kecik dlm umur 9-12 thn seramai 12 org duk main bola di sebelah padang lagi..aku berjalan lagi..bagus2 bdak2 ni..main bola..hehe..
Hmm..bila jln2 lagi..ade gak couple2 remaja yg dtg kat taman nie..aduhai..duk dating ke..?
masa duk round2 tuhs ade la lebih kurang 6 orang couple duk berdua2 kat taman niehs..
umur mcm muda jek lagi...maybe dlm 16 thn..
bkn ke thn depan dey all nak spm ke..?nape la buang masa duk dating nihs..
ERm..then,aku ade perasan lagi sorang perempuan nihs..pagi tadi lagi dia duk menanti2..
Lawa orgnye..putih..aku agak la mesti dia duk tgu pakwe nihs..
last2 masa aku nk balik aku try round 1x lagi...
Sah! perempuan td duk tgu pakwe dia..
Ingat ke hensem sgt la mamat nihs..
Rambut panjang mcm perempuan..ala kerinting..pastu ikat lagi..x smart langsung..Hmm..
Mcm rambut 'amy search" tp amy search ok lagi kot..hahaha...

Ok masa aku duk jogging tadi aku ade la duk terpikir2..
Kalau kita niat nak buat sesuatu..jgn bertangguh2..
Kalau nak berjaya, kita kena segerakan..kita kna mulakan dr sekarang..
Semua orng dlm hidup dia mestilah nak berjaya kan...?
Tp kalau setakat nak berjaya jek..xde usaha..x gne gak..
Kalau seorng pelajar yg nak berjaya..contoh nye pelajar SPM..
dr Tingkatan 4 lagi dia dah kna ade perancangan..nak dapat berapa A..?
nak masuk u mane..nak jadi ape..?kna ade matlamat..
Bila kita ade matlamat kita akan fokus and otak kita akan meng'arah' kita untuk buat sesuatu..
Ingatlah..apa yg kita buat pada hr ini..penentu siapa kita pada masa akan dtg..ok..selamat beramal.. =)

1 comment:

Fahmi API said...

100% setuju, hidup perlu dirancang, bukan hanya bergantung pada nasib je...