Followers

Monday, July 4, 2011

bULan yg Paling diSukai

Haip sUmer blogger..
Sedar x sedaR sudah berlalu bULan Rejab..
daN ahaD semaLam bErsamaaN dGn 1 Syaaban 1432 hijrah..

Seringkali buLan RejaB ramai perempuan/remaja yg ade meninggalkan puasa mengganti puasa mereka
pada bulan rejab. Namun begitu ade yg kerap berpuasa sunat pada bulan Rejab..
Tapi bulan syaaban kebanyakannya akan berkata begini:
"Baik aku mkn puas2 sebelum ramadhan tiba"
iyer dak?

Sebenarnya bnyk fadhilat berpuasa pada bulan syaaban ni klu u all nak taw..


haa..bnYk tu fadhilat buLan SyaaBan kan2..?

Nape akU wat entri nih..ha...

MemandaNgkan bULan ramadHan pOn dah nak dekat..sO ape kata bersiap sedia..

Nanti buLan ramaDhan xde la "seposeN jek muker tuhs!"

haha..

OH ye..aku rasa pReviOus enTri akU dah penah cte kOt..

Erm..ni kisah masa akU duk umah sewa kat melaka..

maLas nak iNGat2 sebenarnye..tapi xpela..

sJe nak share..

Ok masa tuh bUlan ramaDhan..then, x silap aku time stuDy week la..

Pastu akU poN bGn pagi2 bersiap nk g liBrarY..yela.jln kaki dr umah sewa..

15 minit gak la...pastu lalu kat tepI river cRuise melaka tuh..

Lor..taw x..pak cik2 yG akU rasa dah bleh panGgiL datuk koT..

tapi x sumer..dlm lingkungan 35-40 tahUn..

BLeh dia breakfast dGn selamba badak nye kat dlm bOat tuh..

akU plak yG segan nak panDang muker dia..

SabO je la..

Klu dah Umur LanJUt mCm tuh x reti2 iNsaf Lagi xtaW la nak kata ape..

Just nak Ingatkan

"Rumah kata pergi..kUbur kata maRi..."..

Haa..Lu pikir la sEndirik!!

Hehe.. Dada~!

2 comments:

amy syifa said...

tak sabar nak puasa..=)

kemboja said...

awak tanya sy pasal be nuffnang ek.. sy pun tak pasti la wak.. tp sy dulu slalu anta ticket kat dorang tanya pasal be. jumlah uv tu tak semstinya tinggi sbb sy jmlah uv bwah 50uv pun dpt juga.. hehe tp dapat sikit je la. hihi