Followers

Tuesday, July 26, 2011

Macam mane nak jadi Beauty ConsuLtant Mary Kay

Haip Cumer..
Meh nak share..
Penah x dgr produk Mary Kay?
aku ade wat survey sket..

ade sorang nih dia kata dr darjah 6 lagi dier dgr Mary Kay..
Tapi yela produk dia mahal..

Pastu ade plak sorang nih kata "Mary Kay..?penah dgr gak..tapi produk dia mahal2.."
aku pun cakap tapi produk dia best kan? (sbb aku dah try)
Pastu sorang nih kata mmgla best..tapi tu la..

Conclusion nye.. Mmg la mahal kalau produk bagus.. Kuang3x..
Jahat tul aku nih..

Meh aku nak cte storie aku plak..
Aku lagi la..pakai produk murah jek.. kawan aku taw la aku pakai produk ape..(haha)
xnak la disclose kat sini.. Malu seyh..
Harga paling mahal kat Mydin tuh RM12 jek..
Tapi tahan sebulan jek..

Ble ade akak nih promote Mary Kay kat aku..
aku dgn sLamber nye cakap..
Product ape tuh? Xpenah dengar pun.. (mesti kena gelak aku..haha)
Akak nurul ni la ajak aku join, masa tuh aku gatal2 g kelas solekan Mary Kay..
Masa tuh konon2 nak release2 tensen..huahua..

aku cakap kat akak nurul, Best ke kak produk ni?
X bahaya ke? takut la nak pakai pelik2 kat muka aku ni..
aku ni dah la x cun mane pun..hik5..
akak cakap produk nih mahal x mahal pon mcm sk II la..
aku terdiam jap..
SK II tu mahal ke ea? aku xpenah plak tnye harga dia..
tapi penah je tgok kat  tV tu..(lagi skali aku kena gelak) sabar jek..
aku pon tanya la akak nurul ni, btuL ke dia pakai sk II?
Dia cakap btul la..(dlm hati aku, dah kje bleh la pakai SK II) hik5..
aku pun dgr slamba jek tnye, mahal ke kak sk II tuh?
ala, biase2 jek ade la RM400..satu set..
Dengar mcm mahal.. ntah ler.. aku no komen..
aku pon pakai pencuci Rm12 jek..
Skunk nih aku gne cleanser Mary Kay RM65 (tahan 6 bulan) sbb dia nye cleanser sgt pekat,
gne sket je tapi bleh rasa muker sgt bersih..
So korang kire la sendiri (RM12*6bulan) Jimat x? hik5
Jimat minyak keta korang nk g bli pencuci muker..hahaha

Skali dah gne produk Mary Kay ni..sangat best..
Firstly, akak Beauty Consultant ni bgtau aku kulit aku jenis ape, dan cleanser mana yg aku kena pakai
Pastu aku diajar dari hand spa sampai la cleanser,masker, make up..
Mmg best sangat..
Bayar RM50 jek masuk aku g class kecantikan tue..
Tapi bnyk input..means byk benda aku blaja..
dah la pakai produk dia yg mahal tuh..
skaLi make up2 sumer..waH gle best..
Pastu dapat saguhati produk Mary Kay lagi..
Pastu aku dapat shawl free drpd akak odah, owner of the spa beauty..

Lepas seminggu akak nurul join utk jadi Beauty Consultant..
akU ngade2 gataL gak nak jOin..hua5..
Saje nak blaja.. hua5..
Tp the most reason ialah sbb "produk dia mmg best gle"
haha..

So, Last week aku dah dapat brg2 aku..
For beginner, starter beauty consultant, u just need to pay Rm180 and u will get this.



Beg beauty Consultant and 1 cleanser, 1 age-fighting, 2 foundation
Pastu barang2 dalam tuh yg sumer2 bernilai RM520.


Haha..aku malas nak stori bnyk2..
Sape2 yg berminat nak jadi mcm aku bleh jek email me at eiyla_uitm@yahoo.com






No comments: