Followers

Friday, February 11, 2011

Sakit Mata..

owh..hari ni aku dah semangat nak g kje..
tp melihatkan mata aku yg hampir separuh xleh bukak ni..aku batalkan niat ku..

nak di jadikan citer sakit mata (ketimbit) ke ape ntah..
tp mmg besar kat sebelah mata kanan aku ni mcm bola ping pong!

hari Rabu tuhs aku g wat audit..untuk 7 company..
well2..sgt penat..balik2 kna hujan..n masuk office..
tetibe mata aku berdenyut2..kepala pun sama..
rasa mcm nk terkeluar otak ku..konsentrasi nak buat keje pun dah hilang..
adoi..sakit kepala hanya tuhan je yg tau..
tepat pukul 5.30 ptg aku "rush nak balik.."
tambah2 aku ngah 'period pain'..aduhai...

balik umah..trus flat...Pengsan...haha..
xla tdow jek..sakit kpala..kepala aku x hilang lagi berdenyut2 dia..
aku pun melelapkan mata aku..dlm 30 minit jek..
then aku bgn mandi..g masak sumer..mkn siap2..
pas mghrib aku tdow...

then pagi esok tuh ingat dah ok la kan..
so dgn semangat nye aku menyiapkan kje di "office'
alhamdulillah dr pg sampai ptg ok jek..
aku sempat siapkan 4 company n submit kat bos..
pastu around 5.30 ptg aku rasa mcm sakit kpala..
nasib baik dah nk ptg..
so aku cepat2 balik..nak balik mandi..
rasa mcm nk demam pon ade..
lepas mandi aku tgok sebelah mata aku ni besar sebelah..
aduhai..mcm nk bengkak jek mata aku ni..
risau gak aku nie..biler di tekan2..sakit...n rasa mcm ade biji plak..
bukan biji mata..hahhaha
biji mcm nak naik ketimbit..
adoi...klu esok bengkak..cne ek..?
aku pon ajak mak aku g klinik..
then jumpe doktor..doktor kata mmg nak naik ketimbit..
doc tu suluh dlm mata..dia ckp ade merah2..
nnti dia bg antibiotik ,ubt tahan sakit and ubat titik dlm mata..

mmg btul la sangkaan aku..nasib baik aku g klinik cepat kan..??kan2..?haha
then balik tu aku trus mkn ubat dgn harapan mata aku ini x bengkak la esoknye..
skali..teeeettt!!!

pagi ni aku bgn..owh pocot mak kau..!!
mata mcm bola ping pong..haha..
xpon mcm mata ikan emas nak terkeluar..
ye ke..?hahha..
xla mata aku bengkak..
hanya separuh je bleh melihat dunia..
ade ke..?haha..

sebelah kanan yg bengakak..
lg satu ok..alhamdulillah..
doc ckp sakit mata ketimbit ni bleh bg kesan sakit kpala mcm kpala aku berdenyut2 td..
then, klu nak sujud time solat sakit sket la..
tu yg doc bg ubat tahan sakit..

So..aku terpaksa la tidak menghadirkan diri ke office dek mata ku yg bengkak ini..hehe..
aku pon cepat2 call kak ton @ manager audit aku tuh..
yela..kna la inform kan xdpt dtg..
aku harap hari ni je mata aku mem'bengkak' kan...
aku nk g kje esok...
nnti kje aku menimbun2...
harap2 nye mata aku mengecik la esok..
doc ni bg ubat titik dlm mata..kna letak 3 kali sehari..

Doakan aku cepat sembuh ye..?hehe
harap2 la mata aku ni mengecik la esok..please....!!!
harap2 la..tteeeettttt!!!!

okla..sekian dahulu..

No comments: