Followers

Saturday, April 9, 2011

How to positive ourself?

Setiap orang kat dunia ni mesti x lari dari masalah kan..?
yes!
Kadang2 aku pun stress dgn keje2...
Tp sume org nak yg terbaik untuk diri mereka sendiri..
Tahukah kita mcm mne nak positifkan diri kita?
Kita kna tanye pada diri sendiri..

Kadang2 kita salah bertanya pada diri kita..yeke?
contohnyer:
Kenapa aku selalu buat silap?
Kenapa aku gagal?
Kenapa orang tak suka aku?

Soalan2 mcm ni akan membuat kan kita kurang keyakinan pada diri kita sendiri.

Patutnye kita kna tanye mcm nih ha..!
Apakah kekuatan aku?
Apa bakat yang ade pada aku yg belum aku cungkil?
Apa yang belum aku lakukan lagi?
Dimana tempat aku boleh tambah kan ilmu aku?
Siapa yg boleh membantu aku untuk berjaya?

Pls : berhati-hati dengan suara hati masing2..Soalan yg kita tanya pada hati kita adakah ia akan melemahkan kita atau membantu kita untuk berjaya?

We're what we think! chayok2 Dalila =)

2 comments:

Anonymous said...

kita xkan jd positif jika kita takut...jd berani adalah satu item yg penting utk kita positif dan menhadapi cabaran global masa kini..haha

Dalila said...

tq Mr Anonymous ;)